Terwijl de rest van mijn vrienden bier aan het drinken is zit ik met een halve liter yoghurt, bosbessen en peren op schoot. Op de valreep mijn koolhydratendoel, vezeldoel en eiwitdoel van de dag gehaald.

En nee, ik vind dat niet normaal.

Sinds ik heb besloten dat ik de sterkste man van het westelijk halfrond wil zijn (andere helft ook), moet ik 3400 kcal (zonder effect), 3700 kcal (zonder effect) en nu 4070 kcal per dag eten. Waarom? Omdat ik elke week sterker wil worden en dat kan als ik meer spiermassa heb en extra spiermassa krijg je niet door te trainen, via telepathie, door de brievenbus of via onveilige seks maar door meer te eten. En goed te trainen.

Mag ik u opeten?

Mag ik u opeten?

En dus zit ik voor mijn mixed grill diner boterhammen met vruchtenhagel (hashtag vitaminen) weg te stouwen en ná mijn mixed grill diner een bord yoghurt met vezelrijke vruchten te eten. Maaltijdplanning.

En nee, ik vind dat niet normaal.

Maar wat ik ook niet normaal vind is dat mensen überhaupt in gewicht kunnen aankomen. Echt chapeau. Daar moet je dus echt je best voor doen. Zo weinig mogelijk groente en andere vezelrijke producten eten, calorieën drinken en proppen als je geen honger meer hebt. En dan nog meer. En dat heel lang volhouden.

En balen dat je, als je een rondje hebt hardgelopen, nóg meer moet eten omdat je anders niet aankomt.

Dat proppen met frisse tegenzin heeft er nu voor gezorgd dat ik in zeven weken vier kilogram zwaarder ben.

Het is hard werken hoor… maar ik kom er wel.


Foto: Girls Love 2 Run

1 Comment De man en zijn eetstoornis

  1. Pingback: Weer een muffin verbrand | Jelmer de Boer

Comments are closed.