De NS spoort nog steeds niet

Meld je anders ff aan voor m’n (wel toffe) nieuwsbrief op zondag

Ik vloog gisteren van Dubai naar Bali en die vlucht duurt 8,5 uur. Dus ik deed wat een ieder met een matige, maar toch aanwezige, internetverbinding op een Emiratesvlucht doet: m’n Linkedinprofiel updaten.

Dat updaten moet ik regelmatig doen, omdat ik stoer doe met het aantal volgers op m’n social kanalen en het aantal bezoekers op m’n website. En die groeien natuurlijk bizar hard. En zo niet.

En vooral ook omdat ik iedere paar maanden weer een nieuwe naam heb verzonnen voor m’n activiteiten.

Van entrepreneur naar uitvinden naar blogger naar schrijver en weer terug of andersom.

Gisteren werd ik er tijdens het updaten even aan herinnerd dat ik in 2010 ben afgestudeerd. Mijn gerascofobie greep me acuut bij de keel, maar ik werd vandaag aangenaam verrast door het feit dat er niet zoveel is veranderd in die zes jaar.

In mijn studentenjaren had ik een blog getiteld datisniks.nl (heden opgepikt door een padvinder) waar ik kritiek had op de wereld en niemand las dat. Ik schreef dan bijvoorbeeld dat de NS een clubje debielen is en dat de ov-chipkaart naast briljant (want: bliep langs een paaltje en automatisch opladen en death to cash) ook een enorm verdrietige uitvinding is (want: studentenreisproduct ophalen als synoniem voor kaart activeren).

Maar er is niets veranderd.

Ik wilde vandaag via Twitter mijn kortingsabonnement stopzetten en dat kon gewoon (hulde voor vooruitgang). Ook vanuit Bali terwijl het in Nederland middernacht was. Er reageerde gewoon iemand. ^MC was aan het werk.

Ik was blij dat we in deze wereld leven. Kaartnummer en NAW-gegevens doorgegeven en alles leek gefixt. ^MC to the rescue.

Tot het moment dat ik een e-mail kreeg dat ik voor 17 maart nog, en nu komt het, de beëindiging moet ophalen bij een kaartautomaat.

Wat!?

Dan moet ik dus mijn pas ergens in een automaat duwen en dan in een keuzemenu het digitale product beëindiging abonnement selecteren en activeren.

Toen ik vroeg of dat niet online kon, kreeg ik het antwoord dat de klant dat altijd zelf moet doen.

Ook mooi, aangesproken worden met derde persoon enkelvoud én gebiedende wijs.

De klant moet.

Wat een onzin.

Mijn op-één-na-beste internetvriend Pieter Levels analyseerde laatst dat het alom bekende bericht van de Belastingdienst in je e-mail inbox dat je een bericht in je MijnOverheid inbox hebt met een bericht in de bijlage van dat bericht.

Maar ik denk dat de NS een level hoger (of lager, afhankelijk van hoe je het bekijkt) gaat.

Pieter, help me.

Want in welke wereld is het ophalen van een beëindiging van een niet-fysiek product op een fysieke plek een normale gang van zaken?

De NS is het spoor nog steeds bijster.

Thuisblijven is duurder

Thuisblijven is duurder

Bespaar honderden euro’s op vliegtickets

Ik ben een boek aan het schrijven over goedkope vliegtickets. Hierin lees je al m’n tips & trucs en als je pre-ordert, neem ik je mee in het schrijfproces. Dan leer je ook nog eens hoe je een boek schrijft en zelf publiceert.

Pre-order

Hey ik heb ook een podcast en ik schreef ook een boek