Geef nooit op

Eindelijk was het moment daar. Het moment waar ik al jaren op aan het wachten was. Terwijl ik naar de Jumbo liep om een halve liter Skyr te scoren, vroeg iemand die zichtbaar (en letterlijk) de weg kwijt was, aan me:

Ben je een beetje bekend hier?

Ik antwoordde, geheel zoals het eerder door Theo Maassen gemaakte grapje, met:

Bestwel ja!

En ik liep door.

Ik ben namelijk een BN’er. Niet in dezelfde categorie als Ronnie Flex of Koning Willem-Alexander, maar meer zoals voetballers uit de Jupiler League, leden van K-Otic en vrouwelijke cabaretiers. Categorie G.

Waarbij de G staat voor ‘Geen idee over wie je het hebt’ of ‘Gozer heeft toch een blog?’.

Maar goed, ik ben bekender dan je moeder.

Ik heb het even niet tegen jou, Christina Curry.

En omdat ik een BN’er ben, mag ik volgens merkendeskundige Paul Moers niet meer snoep aanprijzen aan kinderen.

Want, zo stelt hij onlangs in de Telegraaf:

Als celebrity krijg je steeds meer verantwoordelijkheid. Door social media moet je meer dan ooit een toonbeeld zijn van hoe het zou moet. Zo’n meneer Kaktus die jubelt over snoep, die zou daar nu keihard op worden afgerekend.

Voor de jongere lezers: Meneer Kaktus was een karakter van Peter Jan Rens (de enige persoon in Nederland met drie voornamen en geen achternaam) in het tv-programma De Grote Meneer Kaktus Show (wat uitgezonden werd t/m 1993 en waarmee het dus meer dan 22 jaar oud is) en Peter Jan Rens werd door het Swiebertjeeffect vaak aangesproken als Meneer Kaktus. Sidenote: we weten allemaal dat zijn andere programma, Geef Nooit Op (1991-1999), intens veel gaver was.

Anyway, Peter Jan Rens maakte ook tv-reclame voor snoepmerk Haribo, wat overigens de allerbeste reclame ooit was omdat hij in een zwembad vol met snoep lag.

Maar dát mag kennelijk niet meer. Vanwege de verantwoordelijkheid van celebrities dus. Aldus Paul Moers.

Onlangs werd trouwens ook K3 nog op de vingers getikt door de Alliantie Stop Kindermarketing voor het aanprijzen van snoep, koeken en chips. De eigenaar van K3 (ja, die hebben een eigenaar), Studio 100, besloot dat ze snel gaan kijken hoe hun beleid op het terrein van voeding gefinetuned kan worden.

Snel kijken hoe het beleid op het terrein van voeding gefinetuned kan worden…

Rot lekker op zeg.

Ik zou alle bekendheden willen aanraden om niet op te geven om hun bekendheid lekker te gebruiken voor ieder doel dat ze zelf kiezen. Behalve als dat illegaal is dan.

En als je je bekendheid wilt gebruiken om de wereld te verbeteren, dan is dat mooi meegenomen, maar dat moet je lekker zelf weten.

Het is mijn voornemen als G-BN’er om zoveel mogelijk mensen chocolade te laten eten. Vooral kinderen. Immers: chocolade is lekker en dat is goed. Zo wordt de wereld een betere plek met blije chocolade etende mensen die elkaar steeds betere taarten en chocoladecombinaties aanraden en ieders levensvreugde vergroten.

Het is trouwens ook mijn voornemen om bij te dragen aan zo weinig mogelijk onderkinnen in deze wereld. Vooral bij kinderen. Immers: een onderkin is niet fraai en dat is niet goed. Dan word je namelijk gepest. En dat is ook niet goed. En zo wordt de wereld een nóg betere plek met blije chocolade etende mensen zonder extra onderkin.

Dus vraag aan je moeder of ze Rolo en Toffifee en Ritter Sport en Haribo koopt.

En als ze je te dik vindt, zegt ze vast wel nee. Dat is niet de verantwoordelijkheid van Meneer Kaktus.

Thuisblijven is duurder

Thuisblijven is duurder

Bespaar honderden euro’s op vliegtickets

Ik ben een boek aan het schrijven over goedkope vliegtickets. Hierin lees je al m’n tips & trucs en als je pre-ordert, neem ik je mee in het schrijfproces. Dan leer je ook nog eens hoe je een boek schrijft en zelf publiceert.

Pre-order