Als ik later groot ben, wil ik ook een Duits 20-jarig meisje worden met 2 miljoen Instagramvolgers. Want dan kan ik, volgens de gouden regel dat knappe mensen altijd gelijk hebben, gewoon allerlei onzin op internet zetten en zullen mensen me geloven.

Lees maar even mee.

@pamela_rf vindt zichzelf één van de meest invloedrijke social media persoonlijkheden van Duitsland. Staat op haar website.

Of, zoals ze het daar in Duitsland zo mooi noemen:

Einer der einflussreichsten Social Media-Persönlichkeiten

Sexy.

Het mooie van 20 jaar en knap zijn, is dat je dus over allerlei random shit kan gaan bloggen en mensen je zullen geloven. @pamela_rf bijvoorbeeld heeft gekozen om een fitnessgoeroe te worden. En dan komt ze met de volgende adviezen om buikvet te verliezen.

Lees haar artikel vooral even, of sla het over en houdt u zich even vast.

Er zijn volgens @pamela_rf twee soorten vet: onderhuids vet en visceraal vet. Dat heeft ze goed gezien. En over zien gesproken: @pamela_rf vindt dat je onderhuids vet, in tegenstelling tot visceraal vet, kunt zien. Dat kan als je een transparante kikker bent, maar bij mensen is vet niet te zien. En bovendien is visceraal vet niet ‘super dangerous!!’ zoals @pamela_rf beweert, want visceraal vet beschermt je organen, maar een teveel aan visceraal vet is niet goed. Daarom is het ook teveel.

Maar laten we afspreken dat twee uitroeptekens the clear sign of an insane mind zijn en je überhaupt (Duits, ha!) niemand serieus moet nemen die meer dan één uitroepteken gebruikt.

@pamela_rf vertelt ook heel slim dat je niet plaatselijk vet kunt verbranden en dat is grappig, want dan hoeft ze dat artikel dus niet te schrijven.

Het artikel dat How to lose belly fat heet.

Raar wel.

Ze gaat verder dat je eigenlijk stiekem wel buikvet kunt verbranden want buikvet is ‘short term energy storage’.

Uh huh. Mooi bedacht @pamela_rf.

[this] means that your body first takes the energy out of the belly fat if you don’t have any energy reserves left.

Wat?

Dit betekent dat je lichaam EERST energie uit je buikvet haalt als je geen andere energiereserves meer hebt.

Nog een keer:

Het allereerste dat je lichaam doet is energie uit je buikvet halen, maar wel nadat alle andere energiebronnen zijn uitgeput.

Hey kun je als allereerste even de auto wassen nadat je het huis hebt gestofzuigd, de koelkast hebt opgeruimd, een schutting hebt geplaatst en de kat hebt geschoren?

Ok, @pamela_rf.

Nu naar de tips om buikvet te verbranden, dat volgens @pamela_rf niet plaatselijk kan, maar volgens @pamela_rf wel als allereerste gebeurt nadat al het andere mogelijke is gebeurd:

1. Verhoog je testosteronlevel

@pamela_rf vindt dat je grote lifts moet doen omdat je dan testosteron aanmaakt en je dan buikvet verbrandt. Het eerste is gedeeltelijk waar. Het tweede niet.

2. Slaap genoeg

Volgens @pamela_rf maak je 70% van je testosteron aan tijdens je slaap dus je moet genoeg slapen.

Ok bedankt voor de tip en vertel even hoeveel genoeg is, waar die 70% vandaan komt en wat er gebeurt als ik minder dan genoeg (wtf is dat?) slaap.

Ty.

3. Negatieve caloriebalans

Goed gezien, @pamela_rf. Als je wil afslanken, moet je minder vreten. Althans, minder eten dan je verbruikt. Ze geeft twee opties: minder eten of meer bewegen.

Die laatste is natuurlijk onzinnig omdat je gemakkelijker een Mars niet eet dan wel een Mars eet en ook een half uur gaat joggen op een regenachtige oktoberavond.

4. Een maximaal calorietekort van 500 kcal

Maar pas op, als je meer dan 500 kcal onder je energieverbruik eet, dan stopt je lichaam met je metabolisme.

Stopt gewoon. Aldus @pamela_rf.

Classic dit. Is ook precies de reden waarom er nog nooit iemand op de wereld is verhongerd. Als je te weinig eet, stopt je lichaam met verbranden.

</sarcasm>

Een crashdieet is inderdaad niet aan te raden, maar heel random roepen dat een tekort van maximaal 500 kcal moet creëren is dom. Dat zou natuurlijk per persoon moeten verschillen, ook al zijn de volgers van @pamela_rf natuurlijk allemaal precies dezelfde naïeve fitgirls en Jelmer de Boer.

5. Track je calorieën

Dit werkt alleen als je denkt dat je een tekort hebt gecreëerd en je ziet na lange tijd geen resultaat. Legt @pamela_rf ook heel goed uit. Chapeau.

Ze vertelt daarna wel dat je geen calorieën hoeft te tellen als je wel weer resultaat boekt, maar geef dan niet als tip dat je calorieën moet tellen.

6. Eet niet in de laatste 4 uur voordat je gaat slapen

Deze is mooi he?

Maar wacht nou, het wordt nog veel mooier.

@pamela_rf vindt dat je op deze manier je koolhydraat- en energievoorraden (?) uitput en je dus ’s nachts lichaamsvet gebruikt als energiebron.

Maar @pamela_rf vergeet even dat dit diëtisch micromanagement niet zo werkt omdat je aankomt van een overschot over langere termijn en niet afslank van een zogenaamd hypothetisch tekort van 4 uur + je slaaptijd.

Kan zij ook niets aan doen.

7. Vermijd witte bloem

Hahahaha. @pamela_rf vindt dat witte bloem hetzelfde werkt als suiker en dat je je bloedsuikerspiegel verhoogt en daarom dus vetproductie (?) en daardoor je buikvetvoorraad.

Ok, mooi allemaal random dingen op een rijtje gezet. Maar hoe werkt dat dan?

Je moet trouwens ook volkoren spelt en haver eten maar geen tarwe want geen idee (staat er niet bij) en dat bevat mineralen en vitaminen en vezels en dat zorgt er voor dat je bloedsuikerspiegel niet zo snel stijgt en je dus (net als volgens bovenstaande rij met processen) níet meer buikvet krijgt.

Hey, @pamela_rf, die bloedsuikerspiegel schommelt de hele dag en bovendien eet niemand bloem uit het vuistje dus is het een beetje onzinnig om losse producten verantwoordelijk te maken voor die schommelingen, die niet eens erg zijn en ook niet vetopslag op de lange termijn veroorzaken.

8. Eet vet en koolhydraten apart

Dit klinkt moeilijk, aldus @pamela_rf, maar je moet het gewoon proberen.

Hmmm. Ok?

It has something to do with your blood sugar levels and insulin and stuff.

Lol.

Beste uitleg ooit. Haalde ik ook altijd m’n tentamens mee.

Beschrijf Zipf’s law en geef een voorbeeld (3+2 punten)

Het heeft iets te maken met de grootte van een stad en voorspellingen en dingen.

Wow Jelmer, je hebt alweer een 10 gehaald. Gefeliciteerd!

9. Doe High Intensity Interval Trainingen

Wordt niet uitgelegd. Maar er staat wel bij wat ze zelf altijd doet.

Good for her.

10. Over sit-ups en crunches

Volgens @pamela_rf kun je wel sit-ups en crunches doen omdat je spieren ervan groeien, maar je moet nog steeds vet verliezen.

Heel goed.

Zo heeft @pamela_rf op de valreep nog één goede tip.

En waarschijnlijk duizenden volgers erbij door dit artikel.

Ik zou graag willen concluderen dat je kritisch stukjes van knappe mensen moet lezen, maar dan zou je dus ook direct dit stuk heel kritisch gaan lezen dus ik doe het maar niet.

Oja hoe het wel moet, lees je echt totaal niet in m’n boek.