Hoe je je dieet in één dag (niet) kunt verkloten

Meld je anders ff aan voor m’n (wel toffe) nieuwsbrief op zondag

Ik eet wat ik wil, want ik wil niet zoveel eten.

Binnenkort heb ik een fotoshoot waarbij ik naakt aan een helikopter pull ups moet doen en dan kan ik er niet uitzien als een zak aardappelen. Met extra boter.

Mijn Personal Body Plan gaat best aardig eigenlijk. Mijn coach Tom (Grootendorst aka Grote Borst, niet Barten aka Triceptosaurus) helpt me waar nodig, en zeurt dat ik mijn progressiefoto’s met hem moet delen. Ik beloof Tom plechtig dat ik het morgen zal doen.

M’n trainingsdagen zijn goed gepland en ik train zelfs minder dan voorheen. Maar wel effectiever. En ik ga helemaal stuk. Volg me daarom ook vooral op Snapchat om me hijgend en zwetend in de gym te zien.

Of ontvolg om dezelfde reden.

Ik eet 2500 kilocalorieën per dag en dat gaat me best aardig af. Ik hou alles bij omdat ik een klein beetje autistisch ben en graag wil weten wat de voedingswaarde van producten is. Doormeals zijn voor mij nu de meest briljante uitkomst: ik hoef zelf niet te koken, ze zijn smaakvol, ze worden op het werk bezorgd én ze zijn caloriearm.

Einde van deze schaamteloze plug.

En dan is het opeens vrijdagavond. De volgende dag heb ik een TV-interview dus is een brakke harses niet per se noodzakelijk. Ik blijf lekker thuis, schrijf een blogpost, maak een legpuzzel, drink zoethoutthee, knip kortingsbonnen uit folders en stuur mensen via Facebook uitnodigingen om spelletjes te doen.

Dan krijg ik een berichtje.

Ga je mee naar de Jimmy?S. Aboteur

Ruggengraatloos antwoord ik direct:

Ja is goed manJelmer zonder ruggengraat

De gin & tonic vloeit rijkelijk en er zijn overal groupies. Je weet dan direct waar en hoe zo’n avond eindigt: bij de Febo voor een paar satékroketten natuurlijk.

Thuisgekomen heb ik zelfs nog het verstand om mijn drankjes en frituurversnaperingen te noteren in m’n app en te realiseren dat ik op één dag zoveel heb gegeten en gedronken, dat mijn complete verstandige week bijna ongedaan is gemaakt.

Bijna, zeg ik, want ik had een buffer opgebouwd. En dat betekent dat ik dus prima kan genieten van wat drankjes en zelfs van satékroketten, zonder dat mijn plan er onder lijdt. Dat kan ik mezelf zelfs vertellen na zo’n avondje stappen.

Het is eigenlijk best simpel.

De volgende dag eet ik iets minder, drink ik iets meer water, en ga ik ’s avonds helemaal stuk in de gym en verlies ik weer wat Snapchatvolgers.

Flexibiliteit en controle gaan hand-in-hand, om Tom Barten maar weer eens te quoten.

Dat betekent trouwens niet dat ik doordeweeks leef om in het weekend te kunnen zuipen, maar zo kun je het wel uitleggen. En als ik nou niet had gecompenseerd, dan was ik dus niets verder gekomen.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

En nu stop ik met het quoten van Tom Barten.

Dat Personal Body Plan is zo gek nog niet, maar dat zeg ik natuurlijk ook alleen omdat ik er gewerkt heb.


Ik heb de afbeelding van de kroketten van zeldenrijksnacks.nl gegapt, dus ik hoop niet dat ik nu word aangeklaagd.

Thuisblijven is duurder

Thuisblijven is duurder

Bespaar honderden euro’s op vliegtickets

Ik ben een boek aan het schrijven over goedkope vliegtickets. Hierin lees je al m’n tips & trucs en als je pre-ordert, neem ik je mee in het schrijfproces. Dan leer je ook nog eens hoe je een boek schrijft en zelf publiceert.

Pre-order

Hey ik heb ook een podcast en ik schreef ook een boek