Lekker de hele tijd reclame maken en superveel geld verdienen

Meld je anders ff aan voor m’n (wel toffe) nieuwsbrief op zondag

Sinds ik weer consistent iedere zondag een nieuwsbrief verstuur, schrijven meer mensen zich uit dan zich in en heb ik maar van m’n blog het actuele aantal abonnees om mensen te lokken verwijderd.

Uit eigenbelang vooral. Zodat ik minder droevig word van het steeds maar dalende aantal.

Die wekelijkse nieuwsbrief is inmiddels al weer 31 weken oud (inmiddels, al en weer zijn trouwens misschien wel drie keer hetzelfde woord) en je kunt begrijpen dat het aantal abonnees inmiddels bijna onder nul zit. De enige reply die ik krijg is van een zekere Postma Ster.

Het aantal abonnees van de nieuwsbrief van m’n op Satan na slechtste vriend Juglen Zwaan van ahealthylife.nl is onbekend, maar ik kan me voorstellen dat er aardig wat mensen in zijn droeftoeterij trappen. Hij gebruikt namelijk precies de strategie als Donald Trump (en die man is ook aardig succesvol—en niet alleen met nieuwsbrieven). De strategie van zó vaak liegen dat we die leugens gaan normaliseren (vooral ook omdat we eerst iets moeten accepteren voordat we het gaan begrijpen) en heel vaak dezelfde leugen vertellen totdat we die eventueel gaan accepteren als waarheid. En dat dan weer heel consistent.

Daarom is de gemakkelijkste remedie tegen ahealthylife.nl (en energiekevrouwenacademie.nl en Donald Trump trouwens ook) negeren, maar voor mij is het nu dus te laat.

Ik ben geïnfecteerd en word langzaam opgevreten door die bullshit.

Red mij. En red jezelf door nu te stoppen met lezen.

Anyway, de nieuwsbrief van Juglen Trump bevatte een tijdje terug een enorme scoop. Namelijk dat bloggers werden betaald door bedrijven als Unilever om producten te promoten. Bijvoorbeeld Jelmer de Boer die alle samenwerkingen categoriseert onder Advertorials op z’n website.

Dat was natuurlijk nog niet algemeen bekend. En nu wel. Door die nieuwsbrief.

Dit doe ik overigens geheel vrijwillig

Dit doe ik overigens geheel vrijwillig

Ha! Ontmaskerd! Boef!

En nu is dus het hek van de dam.

Want het Commissariaat van de Media werd hierdoor op een spoor gezet. Een spoor dat leidde tot de conclusie dat in bijna alle video’s van de 20 populairste Youtubers (voor het gemak, maar onjuist ‘vlogs’ genoemd) aandacht voor merken of ‘producten’ is, maar dat bij driekwart niet bekend is of dat zo is.

Dat moet op Teletekst!

De NOS meldt dat ‘Sommige vloggers zelfs [kunnen] leven van hun reclame-inkomsten’ in een artikel dat onheilspellend Jongeren onbewust overspoeld met reclame in Youtubevideo’s heet.

Kortom: er zijn producten in beeld en misschien is dat gesponsord, en meestal zeggen ze dat er bij en soms niet maar dan weten we niet of de video dan gesponsord is. En sommige Youtubers doen dat niet eens gratis voor zo’n merk maar krijgen, verrassend wel, een passend bedrag om honderdduizenden kijkers te voorzien van een reclameboodschap.

Ja. En water is nat, een bal rond en kan het vriezen en dooien.

Waarom is dit nieuws? Heeft het Commissariaat van de Media dit daadwerkelijk onderzocht? Wisten we dit echt nog niet? Wie willen we hier bang mee maken? Wat is de precieze informatie? Wat weten we nou zeker? Wat is er erg? Waarom noem je alle Youtubevideo’s vlogs? Wanneer is iets product placement? Mag ik nog wel een broek aan?

Ik weet het echt niet hoor. Misschien is die Trumpstrategie gewoon heel erg aanlokkelijk om te gebruiken.

Maar als het aan hen ligt mag je alleen nog maar video’s maken in een steriele omgeving, kaalgeschoren en naakt. Zonder geluid en zonder beeld. Het liefst 0 seconden lang. Gecensureerd. Op Nederland 2. Na 9 uur ‘s avonds.

Of dit:

Maar schrijven over hoe kut paprika’s zijn en een e-book met paprikavrije recepten verkopen mag dan weer wel, vermoed ik.

Eet Taart Krijg Een Sixpack

Heb je m’n boek eigenlijk al gelezen?

In Eet Taart Krijg Een Sixpack leer je hoe je een sixpack kunt krijgen terwijl je taart eet en andersom. Mét een interview door Arie Boomsma. En net zulke stomme grapjes als hier.

Bestel nu voor €20,—

Hey ik heb ook een podcast en ik schreef ook een boek