Vragen van superfoodcentre

Meld je anders ff aan voor m’n (wel toffe) nieuwsbrief op zondag

Ik zal eerlijk toegeven: ik vind rauwe cacaonibs in m’n schaaltje volle kwark met banaan echt heel erg lekker.

There, I said it!I

Maar voor de rest vind ik superfoods slechts als vervanging van andere producten en in zeer weinig gevallen een verstandige keuze.

Ik was dan ook verbaasd dat Superfood Centre mij vroeg om 5 vragen te beantwoorden die ze zouden posten op hun website in hun katern ‘5 VRAGEN AAN…’. In mijn e-mail terug gaf ik aan dat ik waarschijnlijk niet de beste persoon was die een wervend en inspirerend interview zou afleveren, maar ik was de kwaadste niet, en gaf antwoord op de 5 aan mij gestelde vragen.

Mijn ‘dagelijkse health routine’, onderwerp van vraag 2, bestond niet, zoals een andere geïnterviewde op de website, uit een dagelijkse scrub met zeldzaam zout of een groene smoothie met spoorelementen van superfoods. Aangezien ik geen PR-dame ben had ik dan ook geen bedrijven uit mijn portfolio te promoten, door net te doen alsof nét die bedrijven in mijn ‘health routine’ zaten.

Nee, ik heb niet eens een routine. Het antwoord op die vraag is nu al niet eens meer van toepassing.

De medewerker van Superfood Centre vond mijn antwoorden tóch wel geschikt voor publicatie, vanwege de iets andere insteek en de realistische kijk op de wereld.

Ik blij en onder de indruk. Superfood Centre ook blij.

Totdat er een grote boze collega om de hoek kwam scheuren die een stokje stak voor mijn antwoorden die niet passen bij een website over superfoods.

Ik niet meer blij. Superfood Centre nog steeds blij.

Anyway, de niet-gepubliceerde vragen en antwoorden post ik dan hier maar. Kijk maar even wat je er mee doet. Misschien heb je er wat aan.

En laten we onthouden dat er niets mis met superfoods is, zolang je er niet in gelooft. Van wie was die quote ook alweer?


 

1. HOE BEN JE GESTART MET GEZOND LEVEN?

Ik vind gezondheid een mening en gebruik het woord ‘gezond’ zo weinig mogelijk. Nu ben ik me wel mijn hele leven bewust (nog zo’n akelig woord) van verstandige (beter woord) voeding. Dus om deze vraag te beantwoorden: vanaf mijn geboorte.

2. WAT IS JOUW DAGELIJKSE HEALTH ROUTINE?

Ik heb geen routine. Meestal sta ik om 5:45 op en neem ik mijn ontbijt, maar niet altijd. Meestal sport ik om 7:00 uur bij Reebok Crossfit 020, maar niet altijd. Meestal lunch ik thuis, waar ik veel mogelijkheden heb om een maaltijd klaar te maken, maar niet altijd. Meestal eet ik de hele dag door en heb ik geen ‘vaste’ eetmomenten, maar niet altijd. Meestal maak ik zelf mijn avondeten, waarbij ik focus op eiwitbronnen, daarna groenten en kies voor weinig koolhydraten, maar niet altijd. Meestal neem ik wijn bij het eten, maar niet altijd. Meestal slaap ik om 22:30, maar niet altijd. Meestal eet ik elke dag een reep chocolade, maar niet altijd.

3. MIJN ULTIEME HEALTH TIP IS…

Minder eten. Veel mensen focussen teveel op de kwaliteit van het voedsel zonder de hoeveelheid te matigen, waardoor er geen zak verandert.

4. GEBRUIK JE ZELF SUPERFOODS? ZO JA, WELKE EN WAAROM?

Cacaonibs, omdat ik een artikel aan het schrijven ben over de verschillen tussen chocolade en daarom een zak heb gekocht. Nu moet het op en strooi ik het soms over mijn schaaltje met volle kwark en banaan. Of in muffins (waardoor de rauwe cacaonibs niet meer rauw zijn). Ze zijn eigenlijk best lekker knapperig en smakelijk, als je van karton houdt.

5. WAT IS JOUW FAVORIETE HEALTHY RECEPT VAN DIT MOMENT?

Een knotskoud blikje Coca-Cola Light, verkrijgbaar overal op de wereld en vrij van calorieën.

Eet Taart Krijg Een Sixpack

Heb je m’n boek eigenlijk al gelezen?

In Eet Taart Krijg Een Sixpack leer je hoe je een sixpack kunt krijgen terwijl je taart eet en andersom. Mét een interview door Arie Boomsma. En net zulke stomme grapjes als hier.

Bestel nu voor €20,—

Hey ik heb ook een podcast en ik schreef ook een boek