Waarom calorieën tellen slim is

Meld je anders ff aan voor m’n (wel toffe) nieuwsbrief op zondag

Als je wilt afslanken, wordt er vaak gesuggereerd dat het van belang is om calorieën te tellen. Immers: we weten nu allemaal wel dat calorieën in minus calorieën uit zorgt voor onderkinnen en hangbuiken maar ook voor sixpacks en anorexia. Dat klopt helemaal. En als je het tegendeel beweert, heb je ongelijk.

Door calorieën te tellen kun je dus heel goed inzichtelijk maken waarom je die eerstgenoemde onderkin of juist anorexia krijgt.

In beide gevallen kom je achter de feiten.

Mensen die overgewicht hebben, eten zonder uitzondering. Het heeft dan ook geen zin om ons druk te maken over het bewegen, oftewel die energie die we verbruiken. Het is daarom ook vreemd wanneer je mensen met extreem overgewicht ziet hardlopen. Dat is niet efficiënt en ook niet effectief.

Nee, het is handiger om je te focussen om wat je binnenkrijgt. En dan kan nogal minutieus. Vrijwel alle voedingsmiddelen kun je tegenwoordig terugvinden in food tracking apps en daarmee kun je dus precies weten wat je inname doet met je gewicht.

Als je dat voor langere tijd bijhoudt, weet je dus precies dat je beter geen gevulde koeken kunt nemen voor je ontbijt, maar dat eten met mate zorgt voor afslanken. Maar pas als je het inzichtelijk maakt en je met je neus op de feiten wordt gedrukt.

Calorieën tellen is de beste manier om écht inzicht te krijgen in wat voeding met je doet. Dat hoeft heus niet je hele leven, maar wel tot je het snapt. En dan nog even omdat je het natuurlijk niet snapt.

Calorieën tellen is slim. Eet minder.

En cardio is kut.

Eet Taart Krijg Een Sixpack

Heb je m’n boek eigenlijk al gelezen?

In Eet Taart Krijg Een Sixpack leer je hoe je een sixpack kunt krijgen terwijl je taart eet en andersom. Mét een interview door Arie Boomsma. En net zulke stomme grapjes als hier.

Bestel nu voor €20,—

Hey ik heb ook een podcast en ik schreef ook een boek