Zuipen als een pro

Meld je anders ff aan voor m’n (wel toffe) nieuwsbrief op zondag

In 9 van de 10 gevallen zal je goedbedoeld adviserende vriendin of huisgenootje je vertellen dat het allerbeste katerontbijtje vetrijk is: eieren met spek, mayo en avocado (omg superfoodz). Of een (opwarmen is zo’n werk) pizza van gisteravond. Super chill. Het is precies om deze reden dat de bovenarm van diezelfde huisgenoot nog even door blijft zwaaien als ze daar allang mee klaar is. Deze zogenaamde Schipholarmpjes komen veel voor bij onvolledig geïnformeerde mensen. Samen met reserve-kinnen en die gezellige heupheuveltjes boven de riem.

M’n broek is te klein!

Nee, jij bent te groot.

Een vetrijk, en dus calorierijk, ontbijtje eten na een avondje flink zuipen is het allerstomste wat je kunt doen. Legde Menno Henselmans me onlangs hier uit. En omdat Menno dit weet, ziet Menno er uit als een Griekse god (als Adonis dan, niet als Silenus).

Een avondje zuipen staat vrijwel altijd gelijk aan het in korte tijd naar binnen gieten van een flinke hoeveelheid calorieën. Dat vrijwel onvermijdelijke nachtelijke calorieoverschot gaan aftoppen met een calorierijk ontbijt is zo’n beetje hetzelfde als de hele week niet douchen omdat je op maandag óók al vergeten was te douchen.

Maar je kunt dat ontbijt en die zuipavond ervoor trouwens best strategisch inrichten, als je dat zou willen.

Als het puur alleen je doel is om dronken te worden (zoals in mijn geval omdat ik anders niet kan communiceren met vrouwen de buitenwereld), dan is het verstandig om je drankjes zo snel mogelijk na elkaar te drinken (tip 1).

Als je niet weet hoeveel je gaat drinken (omdat je geen ruggengraat hebt bijvoorbeeld), probeer dan zo langzaam mogelijk te drinken om het aantal consumpties (en de totale energieinname en alcoholschade, wat het ook mag zijn) te beperken (tip 2).

Drink eens door!

Joh, rot op! Ik heb een artikel van Jelmer de Boer gelezen.

Het is in het laatste geval (Menno noemt het drinken als een schaap) verstandig om een goed gevulde maag te hebben om de absorptie van alcohol te beperken. In dit geval is het verstandig om veel volume en eiwit- en vezelrijk te eten (tip 3). Dus: groente, kip en kwark bijvoorbeeld (maar dat zou ik niet bij elkaar op een bord gooien).

In het zo-snel-mogelijk-dronken-Jelmer-let’s-talk-to-women-geval is het wijsheid om niet zo heel veel te eten van tevoren om absorptie te optimaliseren. In dat geval moet je dus gewoon hongerig zijn (tip 4). Pun intended.

En überhaupt is het slim om laag calorische drankjes te nuttigen (tip 5). Dus die dwazen die wodka spa rood drinken zijn wél verstandig bezig (maar hebben ongetwijfeld geen smaakpapillen). Oja, een goede Piña Colada levert evenveel onderkinnen als 2 roze koeken. Wist je natuurlijk allang, als je calorieën telt (tip 6). Wat overigens ook aan te raden is.

En dan snap je ook waarom je juist niet in de ochtend jezelf moet voltanken met vetten (tip 7). Maar dat snapte je waarschijnlijk ook al toen je huisgenootje met een zak Maltesers in haar hand je uitzwaaide toen je naar de gym ging.

Zuipen is een wetenschap en je kunt het optimaliseren. Neemt niet weg dat zuipen überhaupt niet verstandig is, tenzij je met Jelmer de Boer wilt communiceren.

Kom je hier vaker?Uit de bundel ‘101 Tips voor solide communicatie met vrouwen’ van Jelmer de Boer

Deze gast heeft dus dit artikel niet gelezen.

Deze gast heeft dit artikel dus niet gelezen.


Alles wat hierboven staat heb ik gejat van het artikel van Menno en dat vind je hier.

Eet Taart Krijg Een Sixpack

Heb je m’n boek eigenlijk al gelezen?

In Eet Taart Krijg Een Sixpack leer je hoe je een sixpack kunt krijgen terwijl je taart eet en andersom. Mét een interview door Arie Boomsma. En net zulke stomme grapjes als hier.

Bestel nu voor €20,—

Hey ik heb ook een podcast en ik schreef ook een boek